maandag 19 oktober 2015

Dingen die ik nog zou willen leren.

Ik denk dat dingen leren echt wel een van de belangrijkste dingen is in je leven. Er zijn heel veel dingen die ik graag zou willen hebben geleerd, of die ik nu nog wil leren. Ik zie mezelf niet bepaald als een wijs persoon, en ik bewonder mensen die heel wijs zijn altijd enorm. Ik vind het mooi om te zien hoe oude mensen, door de jaren heen zoveel geleerd hebben.

Het eerste wat me heel leuk lijkt om te leren, is talen. Ik vind het enorm leuk om talen te leren, en dan vooral de mooie talen. Talen zoals Frans, Engels, Chinees en Spaans. Ik vind het oprecht jammer dat ik op school alleen maar Frans, Duits en Engels leer.

Het tweede wat mij ook leuk lijkt om te leren op school is hoe je het beste mensen  kan troosten. Ik ben best wel een persoon die het belangrijk vind dat je er voor iemand kan zijn als die het nodig heeft, en laat mij nou uitgerekend de slechtste trooster ooit zijn. Ik weet ook nooit wat ik moet zeggen als iemand verteld dat er iemand is overleden, ja cliché 'gecondoleerd' zeggen doe ik ook wel, maar verder kom ik niet. Leren hoe je om moet gaan met dit soort situaties vind ik enorm lastig.

Nog iets waar ik meer over zou willen leren is gezondheid. Niet als in afvallen en alles, maar ik bedoel meer dingen zoals smaakstoffen, E-nummers enzo. Gewoon dat je iets meer weet over wat je allemaal binnenkrijgt.

Wat me ook interessant lijkt  om meer over te weten, is verschillende  landen en culturen. Ik dacht op de basisschool altijd dat dit onder aardrijkskunde hoort, haha. Ik had me vergist. Ik ben gewoon geïnteresseerd in andere landen, culturen, geloven, traditie je snapt wel wat  ik bedoel. Ik vind het echt jammer dat we hier geen  schoolvak voor hebben, ik bedoel dit is toch even belangrijk dan geschiedenis of niet?

Waar ik ook meer over zou willen leren, is fotografie/bewerken van foto's. Waarom leren we wel op  school hoe je moet tekenen en schilderen. Maar niet hoe je het best foto's kan maken. Ik snap best wel  dat er veel meer vakken zijn die mensen leuk  vinden, maar fotografie ben je voor heel veel dingen nodig. Ik ben er geïnteresseerd in, en weet wel een beetje hoe het moet. Maar ik had zo graag gewild dat iemand het voor me had uitgelegd, en het me had laten zien.

Dit waren een paar dingen die ik graag zou leren, er zijn natuurlijk nog veel meer dingen te bedenken die ik graag zou willen leren, maar als ik die allemaal opnoem zijn we over 100 jaar nog bezig. Have a nice day!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten